Acceptera eller försvinn!

Ibland stör jag mig ordentligt på restauranggäster. Folk som ringer och bokar bord, frågar när vi öppnar och sedan lik förbannat kommer innan öppning och frågar "Har ni öppet? Vi har bokat bord.". Vad fan är det för fel på människor? Läser inte folk skyltar? Öppettiderna står vid dörren, läs och acceptera. Det är inte direkt kvantfysik!

Lika mycket stör jag mig på människor som inte kan acceptera en skriven meny för vad den är utan ska börja hitta på egna tillbehör till sin mat. ÄT HEMMA FÖR FAN! Där får ni laga vilken jävla mat ni vill. En skriven meny finns av en anledning. Jag är inte den som är den, jag kan acceptera att någon vill byta ut potatisgratäng mot pommes frites eller tvärtom men när folk ska börja byta och kombinera rätter med varandra så har det gått för långt.

Jag har en liten känsla av att jag kan ha bloggat om detta förr men det händer så ofta att det tåls fan att upprepas.

Kommentarer
Postat av: Gök

Haha. Du har skrivit det förr ja :P Men jag känner igen det där.. återigen, från bara en ynka sommar när jag var servitris. De blandade från grekiska maträtter med italienska och skapade helt egna rätter. Stackars kock som bara får massa jobbigt i köket bara.

2010-03-16 @ 02:34:22
URL: http://segoflic.blogg.se/
Postat av: Terrorese

Finns värre saker som kan hända...en gång innan öppning kom det in en gubbe på restaurangen jag jobba på och skällde på mig i 5min för att hans telefonkort inte fungera i telefonkiosken utanför... det enda jag kunde svara va... -öhhh...okej...har du köpt det här?! (DITT JÄVLA MÅNDAGSEXEMPLAR)

2010-03-17 @ 12:12:19
URL: http://theinsidestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0