Long overdue.... tack som fan!

Här sitter jag och läser igenom alla kommentarer jag fått sen jag startade denna blogg och jag kan bara säga tack för all respons. Inte fått en negativ kommentar... än. Fortsätt läsa och kommentera så lovar jag att fortsätta blogga om det jag stör mig på, även om det varit långt mellan gångerna på senaste tiden.
Jag får väl helt enkelt bli bitter "all the way" och börja leta efter saker att störa mig på.

Medans ni som läser min blogg väntar på nästa inlägg så kan ni få ett litet uppdrag.
Nästa gång ni är och handlar på Coop eller Ica så tycker jag att ni ska notera vad det är för golv i butiken (oftast stenplattor eller marmorliknande golv) och hur många som istället för att bära sin matvarukorg, sparkar den framför sig när dom står i kassan. Ljudet detta genererar är förorening för mina öron och antalet människor som gör det är skrämmande. Det bevisar faktiskt hur många som verkligen fullständigt skiter i sin omgivning.

Hur tänkte dom egentligen?

Klädkedjor dyker upp som svampar ur jorden titt som tätt överallt. En av dessa har i denna staden (säket i andra städer med) skickat ut flyers som ska kombineras med presentkort och därigenom generera 50 kronor extra att handla vad man vill för. En flyer är ju som bekant opersonlig då det inte står något namn, personnummer eller annan info som kan knytas till någon och längst ner på just denna flyer står det, och jag citerar. "Detta kort går inte att byta in mot pengar. Endast ett kort per person/köpetillfälle är tillåtet. Det är förbjudet att sälja detta kort.". Hur fan ska dom kunna kontrollera att någon säljer just denna flyer vidare? Om någon kommer in med ett presentkort och en femtiolapp istället för en flyer, blir det korsförhör då? "Var har du fått den där femtiolappen ifrån?".

Man kan även se det från andra hållet och fråga sig. Vem fan säljer en flyer? För mig känns det fullständigt meningslöst att skriva ut "Det är förbjudet att sälja detta kort." på en flyer. Som att gå barfota över krossat glas om ni frågar mig.


Falsk marknadsföring?

Är det fler än jag som har tänkt på att hamburgare i reklamfilmer alltid ser så jävla goda ut. Perfekta proportioner, saftiga, goda och jävligt inbjudande. När man sen kommer till restaurangen och beställer det man sett så får man en kladdig, sladdrig hamburgare som läcker dressing. Den är fortfarande god men den ser inte ut som i reklamen. Varför? Vill dom ge ett seriöst intryck så borde väl hamburgaren se ut som i reklamen eller tvärtom. Inte sant?

Personligen tycker jag det är lite falsk marknadsföring, men det kanske bara är jag?

RSS 2.0