Så jävla onödigt!

Vad fan ska 50-öringar vara bra till? Dom gör ingen som helst nytta, bara samlas på hög utan att användas. Dom går inte att använda som parkeringspengar då automaterna inte tar emot dom. Ingen bryr sig om dom överhuvudtaget. Jag hörde att dom t.o.m ska höja panten på tomburkar till en krona istället för 50 öre. Avskaffa dom NU!

Avskaffa dom och höj eller sänk priserna på dom varor som kostar 67,50 (exempelvis) till jämna tiotal istället. Så jävla meningslösa är dom. Tar bara plats. Jag personligen brukar faktiskt kasta bort dom när jag får dom i växel, alternativt dricksa 50 öre på Konsum. För vem fan vill ha 3,50 tillbaka när man köper någonting? Det enda man egentligen kan göra med 50-öringar, förutsatt att man har en plastpåse full, är att gå till banken och sätta in dom på kontot. Detta lönar sig dock inte det minsta om man har 4 st som ligger på bordet och skräpar.

Jag frågar mig återigen. Vad gör dom för nytta?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Dom har ju redan röstat för att avskaffa dem ;P

2010-02-21 @ 18:27:14
URL: http://liljaah.blogspot.com/
Postat av: trasis

Japp, den försvinner 30 september. ^^ http://www.dn.se/nyheter/sverige/50-oringens-ode-avgors-i-dag-1.829557

2010-02-28 @ 09:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0