Limmade era föräldrar fast era leksaker i golvet när ni var små?

Vad fan är det med folk att inte kunna läsa? Jag syftar först och främst på människor som står och sliter i affärsdörrar trots att det står klart och tydligt framför ögonen när affären öppnar. Ändå står dom där tio minuter före utsatt tid och sliter och drar i dörren i tron att det ska vara öppet. LÄS PÅ SKYLTEN! Är det så jävla svårt?
Det slutar dock inte där. På restaurangen där jag jobbar står våra öppettider på en glasruta vid sidan av dörren. Inte stoppar det folk från att kliva in och fråga om vi har öppet när vi i personalen sitter och äter frukost en halvtimme innan öppning. Fler exempel kan ges.

Utanför många gallerior runt om i landet finns skyltar och anslag med hundar på och en text under som lyder "Vi får inte vistas här". Lik förbannat går folk omkring med sina jävla knähundar inne i galleriorna. Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Inga hundar i gallerian! Lämna hunden utanför eller ge fan i att gå in. Dörren låst? Ja tacka fan för att den är låst när klockan är 10:30 och affären öppnar 11:00.
Jag kan även hänvisa till mitt första blogginlägg Ta av dig skorna. där jag skriver om att människor går med isbroddar inomhus trots förbudsskyltar på dörrarna mot just detta.

Kommentarer
Postat av: m

tänkte bara skriva att nu på sista tiden har jag inte haft några problem alls med att komma in på bloggen. Kanske bara varit en bugg?

2009-10-05 @ 22:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0