Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

www.tjuvlyssnat.se kan man läsa historier som öronvittnen skrivit ner från runt om i lilla landet lagom och det var just på denna sida jag läste följande.

"En äldre herre med käpp kliver på bussen och går fram till sätena för handikappade där det redan sitter en tonårig kille och lyssnar på musik i sin Ipod. Gubben säger till grabben att flytta på sig men får ingen reaktion. Gubben upprepar sin föregående befallning med lite eftertryck men får fortfarande ingen reaktion. Efter ett tredje försök tar killen ut hörlurarna ur öronen varpå gubben hörs säga.
- Nu flyttar du på dig snorunge! Dom här platserna är till för handikappade och rörelsehindrade!
Killen svarar gubben med...
- Om du inte slutar gapa gubbe så slår jag dig med min benprotes!
Gubben sätter sig lite generad ner och säger inte ett ord till under resten av färden." (med reservation för viss felcitering)

Sensmoralen med detta och det jag stör mig på är människor som tar saker för givet utan att ha någon som helst bakgrundsfakta. Det är en sak att veta vad man pratar om och en helt annan att gissa och spekulera. Har du inget att säga så håll då hellre käften. "Bättre att vara tyst och verka dum än att tala och undanröja alla tvivel.". Ett citat som jag själv har annamat och tycker att många andra också borde göra.

Kommentarer
Postat av: M

haha jag kan fastna på tjuvlyssnat i timmar!!

2009-09-04 @ 21:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0