Ta mina pengar bara, gör det!

Återigen stör jag mig på någonting telefonrelaterat. När jag pratar med någon på telefon så förväntar jag mig att den personen ska ägna sin uppmärksamhet till telefonsamtalet och inte någonting annat. Pratar man i telefon så pratar man i telefon! Punkt. Jag hade ett telefonsamtal för en stund sedan (du vet vem du är) och det var inte telefonsamtalet som den här personen koncentrerade sig på utan på någonting helt annat och då är det jag som ringt henne dessutom. Ringer någon mig bryr jag mig inte speciellt om vad människan i andra änden gör, det är deras pengar som går åt (om man inte skulle råka ringa gratis, vilket jag inte gjorde i detta fallet), inte mina. Om jag ska betala för att ringa så "kräver" jag 100% uppmärksamhet i örat. Visst, jag kan lägga på när jag vill men jag är uppfostrad till att vara artig. Man lägger inte på i någon annans öra. Paradox?! javisst men pratar man i telefon så pratar man i telefon för helvete.

Kommentarer
Postat av: Jennifer H

Förlåt ;<.

2009-06-13 @ 13:09:11
URL: http://jenniferrrawr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0