What would Jesus do?!

Dom säger att där alkoholen går in, där går vettet ut och jag är benägen att hålla med om det. Var på lokal för ett tag sedan och la då märke till att det är inte många som frågar om dom får ta en stol som till synes står tom utan helt sonika bara tar för givet att den är tom och rycker åt sig den. Inget "Ursäkta, är den här stolen ledig?" eller "Sitter det någon här?". Inte ens en blick. Vad hände med folkvett och allmänt hyfs? I just det här fallet hängde det även en scarf på stolen ifråga men det stoppade inte vederbörande från att bara ta den. Givetvis får ju jag som blivit designerad stolvakt ställa mig upp, gå fram till stoltjuven och förklara för honom att "Jag är ledsen, men den där stolen är upptagen. Det var därför det hängde en scarf där.". Det är nu jag får en blick av avsmak och han säger till mig, "Jaha, varför sa du inte det när jag tog den då?". Mitt svar på detta blir, "Ja du, du gav mig inte så mycket till val när du inte ens frågar om den är ledig eller inte utan bara tar. Men det är väl så när man är van att ta saker som inte tillhör en själv. Det finns lite väskor och jackor vid vårat bord också, det kanske kan vara nåt som intresserar dig. Kom och ta en titt.". I detta ögonblick förändras hans ansiktsuttryck från 'total avsmak' till 'fågelholk' och jag känner mig ganska nöjd när jag med ett leende går därifrån med stolen.

Kommentarer
Postat av: Lola

Ja! Visst är sådana människor jobbiga! Är det så svårt att fråga? Fågelholkar är alltid roliga. Tummen upp! ;)

2009-07-11 @ 12:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0