Valborgs(mess)oafton.

Så var den mest överskattade helgdagen här igen. Förstår faktiskt inte vad det är som är så speciellt just med idag. "Fan vad vi ska supa på Valborg!". Varför just på Valborg? Kungen fyller år, men vilken gemene man firar det? 1 maj är röd dag? Det är söndag också. Tycker det är överskattat att festa på Valborg. Det är ju precis som vilken annan helg som helst. Jag är väldigt traditionell av mig och 1 maj är arbetarnas dag då man demonstrerar, även om det inte är många som gör det längre. Men vem fan vill vara bakfull i ett demonstrationståg där människor skriker dig rakt i örat och hjälper dom redan intensiva pannknackningarna på traven? Inte jag i alla fall. Därför bojkottar jag Valborg, åtminstone för i år.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Duktiga Magnus.

2009-05-01 @ 11:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0