"Ursäkta. Är det laktos i glassen?"

Idag stör jag mig på restauranggäster med dumma frågor. Jag kanske ska ta det från början.
  Jag jobbar som kock på en restaurang här i Luleå och då och då får man en hel del otroligt dumma frågor. Såsom "Är det laktos i glassen?". Jo det är laktos i glassen, det är en mejeriprodukt. "Är pastan glutenfri?", nej den är inte glutenfri, det är pasta. Ja, jag vet att det finns fullkornspasta men den är enligt mig "beyond crap" och inget man serverar på en finare restaurang. Jag stör mig även på folk som inte kan bestämma sig för vad dom vill äta. Senast igår så skickade ett par tillbaka samma maträtt fyra gånger för att dom ville byta ut nånting i rätten. Ät hemma!... om ni inte kan bestämma er för vad ni vill ha. Menyer finns av en anledning, och på restaurangen som jag jobbar på tar vi dessutom ut en avgift för att byta ingredienser i en rätt. Folk upphör aldrig att förvåna mig.

Kommentarer
Postat av: Gök

AGREED! att de inte bara kan vara hemma i sin egen trädgård och laga sin egen mat PRECIS SOM DOM VILL HA DET.

2009-04-21 @ 23:52:59
URL: http://segoflic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0