Ta bort brandlarmet innan jag gör det!

Jag stöter dagligen på småbarnsföräldrar som uppenbarligen inte var redo att skaffa barn. Vad är annars förklaringen till att dom inte gör ett dugg för att få ungen att sluta gråta. Där sitter dom och suger på sin caffe latte medan ungen skriker i högan sky från barnvagnen en meter bort. Kolla till ditt barn för fan. Mata ungen, ge den sin napp, vad som helst. Visa att du bryr dig. Jag förstår varför tonåringar gör revolt mot sina föräldrar. Som hämnd för att ha blivit totalt ignorerade som små. Jag har inga barn själv och jag vet att man måste vara sträng ibland och visa att man är bestämd men fan inte när barnen är så små att dom inte kan stå upp för egen maskin. Jag har ingenting emot mammor som ammar sina barn på allmän plats, det är helt naturligt att barnet behöver äta, så låt det äta. Ignorera inte ungen för att du är för upptagen med att vara mainstream.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0