Ska jag skicka ett fax?

Det finns en sak som är en stor nagel i mitt öga vad gäller sociala förmågor hos andra. Det är vuxna människor som inte förstår dom mest enkla instruktioner eller anledningar till saker och ting, utan måste få dom förklarade, nedskrivna och demonstrerade för sig. Hur klarade dom sig ens igenom grundskolan? Limmade deras föräldrar fast deras leksaker i golvet när dom var små? Blev dom inte ammade? Vad är orsaken till att dessa människor inte kan föra en konversation på ett normalt sätt eller ens ta på sig byxorna på morgonen? Jag är ganska övertygad om att alla har stött på någon som faller under kategorin "socialt missanpassad" och min fråga är. Hur fan fungerar dom när ingen finns där för att hjälpa dom? Försöker dom sig alls på att lösa den uppgift som ligger framför dom? Och om, varför lär dom sig inte när samma problem dyker upp nästa gång? Övning ger färdighet, men det är svårt att få färdighet om man inte försöker. Mitt standardsvar åt dessa människor efter otaliga och lika många misslyckade försök till att göra mig förstådd är, "Jag skickar fax!".

Kommentarer
Postat av: Millan

Jag är ju socialt missanpassad =(

2009-04-27 @ 19:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0