Nej!

Restauranggäster upphör aldrig att förvåna mig. Man får höra dom mest konstiga önskningar på mat. Idag exempelvis, var det någon som ville ha korvbröd, av pizzadeg. Vad tänker folk med? Det var nog något av det dummaste jag har hört under min tid som kock. Folk tror att dom kan skräddarsy sin egen meny efter behag, tar ingen som helst hänsyn till det som faktiskt står nedskrivet. Ibland tror jag inte ens dom läser menyn utan gissar sig fram. "Jo men jag tar en sån där plankstek." Vi har inte plankstek på menyn. "Kan man få ett vitlöksbröd utan vitlök?" Du vill alltså ha bröd! Ät hemma har jag sagt.
   En annan sak som stör mig vad restauranggäster anbelangar är att många försöker dom mest korkade trick för att slippa ifrån betalningen. Som att slicka tallriken ren och sedan hävda att det smakade dåligt. Varför äter man upp om det smakar dåligt? Eller lämna ett hårstrå på en tom tallrik och vägra betala. Varför äter du upp maten om det var ett hårstrå i den?

Kommentarer
Postat av: Sussi

Haha! :D Jag ska också åka till Luleå och köra den stilen :P

2009-04-19 @ 13:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0