Canada loose?

Våren är verkligen här. Det märks främst på att "Canada goose"-folket försvinner och för det är ingen gladare än jag. Jag har inget som helst emot Canada goose-jackor, däremot stör jag mig på hypen omkring nämnda produkt. Bara för att prinssesan Madeleine hade en sån på sig för ett antal år sedan så ska alla ha en. Dyra som fan är dom också. 5000-ish kronor för en jävla jacka, och folk köper dom. Jag kan tänka mig en hel del roligare saker man kan göra för dom pengarna. För 5000 kan du åka utomlands i en vecka. Du får en helt ok platt-tv för dom pengarna, eller varför inte en Playstation 3. Vad är det som är så märkvärdigt med just Canada goose? Dom är varma, check. Dom är populära, check. Snygga är dom dock inte enligt mig. Är det värt 5000? Min vinterjacka kostade 300 spänn, värmer riktigt bra och är sjukt snygg. För mig känns det helt lönlöst att betala så mycket pengar bara för märkets skull. 

Kommentarer
Postat av: Rökheroinet

Enda gången jag betallt mkt för en jacka/rock va när jag köpte min crompie en äkta från london, kostade 1700 med frakt, Skulle aldrig lägga ut mer än de för en jacka

2009-04-14 @ 03:40:48
Postat av: Gök

Canada Goose :d det var längesen man såg sånt folk.. Tacka fan för det.

2009-04-21 @ 23:58:14
URL: http://segoflic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0