Skyll dig själv din dumma fan!

Vad fan tänker folk med?

Vid den här tiden på året är det som brukligt jävligt kallt och man tar på sig kläder för att inte frysa. Långkalsonger, tjockare strumpor eller dubbla par strumpor, vinterjacka, mössa och vantar. Det är jävligt självklart att man klär på sig mer när det är kallt, i alla fall för oss med normalt jävla folkvett.

Igår när jag åker hem med bussen så sitter det en yngre tjej på sätet bredvid mitt. Hon pratar i telefonen med någon och berättar för denna någon att hon fryser som fan och att det är så jävla kallt. Samtidigt som denna konversation äger rum så observerar jag att tjejen i fråga är barfota under sina tunna tygskor 'a Converse All Star modell. Tacka fan för att hon fryser! Dessutom har hon bara tunna jävla bomullsbrallor på sig och varken mössa eller vantar. Gå för fan inte ut i kylan om du inte kan klä dig! Vad fan hände med vanligt jävla folkvett? Slicka inte på en isig metallstolpe! Pissa inte i motvind! Stanna hemma om du har en smittsam sjukdom och klä för i helvete på dig när det är kallt!

Det slutar inte här! Oh nej, det kommer mer! Jag ser varenda gång jag är ute i svängen (vilket tyvärr är alltför ofta) flickor som går omkring i korta kjolar och nätstrumpor i 25 graders kyla. "Men jag vill ju se fin ut när jag går på krogen!" Jo tack, men din hälsa då? Vad är viktigare? Ett jävla en-natts-knull eller din fysiska hälsa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0