Jävla sikhjärnor!

När man jobbar inom restaurang som jag gör så stöter man väldigt ofta på störande människor och element. Där jag jobbar har vi för vana att kalla dom Jürgens. Var den oskyldige tysken kommer in i bilden vet jag inte men dom störande elementen på mitt jobb kommer i framtida blogginlägg att kallas för Jürgen.

Så till agendan för idag. Jürgens!
En gäst, idag onsdag den 2 juni beställer in en Ryggbiff, maten går ut ur köket och äts. En halvtimme senare kommer en nästan tom tallrik tillbaka in i köket med ett meddelande från gästen att köttet var segt, vilket hela personalstyrkan kom överens om att det inte var. Vad i helvete! Ät för fan inte upp maten om du vill klaga på att den var dålig! Vill du byta bord för att stolen har fel färg också? Klagar du till kassaexpediten på Hemmakväll för att filmen du hyrde var dålig? Laga din egen jävla mat om det inte passar.

Nästa gång det kommer in en sån gäst ska jag fan binda fast dom i stolen, tvångsmata dom med skurtrasor och Alexander Rybaks schlagervinnare på högsta volym!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alexander Rybak <3 Det är ju en mysig låt. Det kan du inte tortera någon med! :D



Men att gäster kommer tillbaka med tomma tallriken för att SEN klaga känner jag igen allt för väl. jUrgens minsann. Ska jag börja kalla de jobba här där jag jobbar :P

2010-06-03 @ 03:25:54
Postat av: John

Vad ska man säga? I bland kan man önska att det krävdes en viss självkänsla för saker och ting i världen för att man ska få passera ålder 20, om inte så kommer förintelsen. Sanna mina ord när jag säger att i längden är det jobbigt och jag förstår dig till fullo som står dag in och dag ut och ser dessa ;D

2010-06-06 @ 06:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0