Häll käften eller var tyst! Det är bara att välja!

Nu har det fan gått för långt med alla dessa jävla skönhetsideal och skit. Följande konversation utspelades på bussen hem av två trådsmala tonårstjejer.

"Asså guuuuud! Jag är så jävla tjock! Titta på mig."
. "Men asså hallå! Du har ju i alla fall bröst, titta på mig då. Jag är ju som en jävla planka.".

Detta leder till att jag vänder mig om, tittar på tjejerna i fråga, hånler och vänder mig sedan om igen.
Det som stör mig i den konversation är just det faktum att tonåringstjejers världsbild verkar vara så fruktansvärt skev att jag blir mörkrädd. För det första borde ni som känner er träffade tänka efter litegrann innan ni kastar ur er något så urbota dumt. Fattar ni inte att andra som faktiskt lider av övervikt tar illa vid sig av en sådan kommentar? Håll i så fall hellre käften. För det andra så är man inte tjock om man kan gömma sig bakom en lyktstolpe. Den dagen då du inte kan se dina bröst för att dubbelhakorna är i vägen kan vi börja diskutera övervikt men inte innan dess.
Jag klassificerar ovanstående kommentar som "ofrivillig mobbing". Ska ni inte börja skära er i armarna för att era lår är tjockare än vänster lillfinger också? Fy fan vad arg jag blir när jag hör sånt där.

Kommentarer
Postat av: Annika

kwow the feeling...



Men älskling dom har ju en dag som dom skär sig oavsett..på skärtorsdagen..eller emodagen om man så vill säga :P

2009-10-22 @ 21:49:30
Postat av: Millan

Loool!



Jag är nog villig att hålla med dig om de där =P Vad som är ännu värre är de som tittar på en smal tjej, men som uppenbarligen anser att smalt är som en tändsticka, och så säger de till/om denna tjej att hon är tjock muttrar

2009-10-23 @ 00:55:25
URL: http://liljaah.blogspot.com
Postat av: Rökheroinet

Vart e dom där småmulliga tjejerna som står för sin sak å har min stake i sig? ;)

2009-10-24 @ 13:42:52
Postat av: Lola

Inte konstigt att det blir såhär när tidningar börjar ändra kvinnorna på framsidan av tidningen så huvudet är större än midjan...

2009-10-24 @ 23:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0