Må flugorna från tusen kameler hemsöka era armhålor!

Är det någonting jag inte klarar av så är det dörrknackande Jehovas vittnen. Dom ger sig aldrig och ger man dom ett finger så tar dom hela handen. Med det menar jag att om man släpper in dom i en diskussion som kastar dom allehanda övertalningsargument på dig utan pardon. Tricket för att få dom att vända i dörren är- tror jag- att aldrig släppa in dom i en diskussion. Om dom exempelvis öppnar med frasen "Har du funnit Jesus ännu?" så kan man som min bekant gjorde helt sonika strippa och skrika "Nej men häng med in så går vi och letar!". En fras som "Vi vill berätta för dig om Jesus." replikeras med "Ja visst, men låt mig först berätta om slynan jag satte på bakifrån igår.". Frasen "Har du läst bibeln?" får ett svar i stil med, "Jo visserligen, men jag anser att Satansverserna har mer matnyttigt innehåll." Får inte någon av dessa kommentarer "vittnena" att vända på klacken så kan man alltid bränna upp ett expemplar av deras egen tidsskrift Vakttornet framför ögonen på dom eller helt enkelt bara slänga igen dörren i deras ansikten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bara putt på Man.U, ta inte ut det över Jehovas.

FORZA BARCA! ;)

2009-05-27 @ 22:50:50
Postat av: Linda

"Kom in så ska jag berätta för dig om MIN religion!"

2009-05-29 @ 16:19:17
URL: http://liiindans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0