Ur spår!

Jag har ett förslag. Bygg speciella filer för permobiler, tanter med rullator och diverse andra långsamtgående frodon som får framföras på gångvägar. Det skulle underlätta för alla inblandade. Dels för dom som är beroende av dessa fordon så dom slipper få hjärtattack när en blådåre på cykel susar förbi i full karriär och dels för alla andra som blir uppehållna av dom nyss nämnda för att dom ligger mitt i vägbanan och hindrar framkomligheten avsevärt. Jag har ingenting emot seniorer på så sätt men jag vill inte bli hindrad av en reumatisk tant på rullator för att vägen är för smal när jag är stressad och cyklar till jobbet. Visst man ska ta hänsyn till sina medmänniskor, det håller jag med om, men myntet har alltid två sidor, och jag är ledsen men jag kan inte ta hänsyn till någon som medvetet blockerar min framfart.

Kommentarer
Postat av: Rökheroinet

gammlingar är ivägen och tar inte hänsyn till dom som vill ta sig snabbare fram än en snigel!

2009-05-08 @ 23:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0