Nu har skiten träffat fläkten!

Sommarhalvåret är en väldigt jobbig tid för mig och många andra, som precis som jag har pollenallergi. Den jävla lövsprickningen som sätter igång i maj sätter käppar i hjulen för dom flesta utomhusaktiviteter, och om man som jag är ganska lat och inte har bunkrat upp med tillbörliga mediciner så ja, är det ett rent helvete. Man vaknar på morgonen, tittar ut genom fönstret och upptäcker att det är strålande solsken och inte ett moln på himlen. Perfekt dag att gå ut och fota, men icke. Det kan man ju bara glömma när man sedan kommer ut och ögonen känns som att dom ska ramla ut ur kraniet för att dom kliar så förbannat, näsan rinner värre än Niagarfallen och halsen svullnar igen så till den milda grad att andningen blir en ren plåga. Varför gör jag alltid samma misstag varje jävla år? Note to self! Köp medicin i tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0