Min näve, ditt ansikte!

Finns det något värre än folk som smackar när dom äter, tuggar med öppen mun eller utstöter ett sånt där ljud av belåtenhet när dom tagit en klunk av den vätska dom inmundigar just då? Det tycker inte jag, och på jobbet finns det just en sådan person. Den här människan är helt likgiltig till allt och bryr sig inte ett dugg om vanligt enkelt folkvett. Visst, han kommer inte från Sverige och är van vid en annan kultur av vad man bör och inte bör göra men man tar fan seden dit man kommer. Det värsta med det hela är att jag inte kan förklara för honom vad som passar sig eller inte då personen i fråga inte pratar ett ord svenska eller engelska. Jag kan liksom inte göra mig förstådd utan att stå som en schimpans och gestikulera det jag vill ha sagt, och inte ens då vara säker på att budskapet når fram på rätt sätt.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Kan du inte filma dig själv ett sånt tillfälle och skicka till mig? Det hade varit skoj :P

2009-05-01 @ 22:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0