Lägg av!

Jag är så jävla trött på alla människor som å det bestämdaste hävdar att dataspel ger upphov till våldsbrott. Jävla skitsnack och förbannad lögn säger jag. Det är inte dataspelen som är boven i dramat utan dåliga förhållanden i hemmet. Med det menar jag barn som blir misshandlade  i ung ålder, mobbade barn, barn med alkoholiserade föräldrar o.s.v. Detta är vad som leder till våldsbrott, inte dataspelen. Anledningen till att alla "veta-bättre-typer" skyller på dataspelen är att dom barn som blir misshandlade av sina föräldrar eller blir mobbade eller har alkoholiserade föräldrar ofta flyr in dataspelens värld för att dom känner sig trygga där och genomgår en "verklighetsflykt" som det i folkmund kallas för. Jag har inte alkoholiserade föräldrar, jag blev inte misshandlad som barn, jag begår inte våldsbrott men jag spelar dataspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0