Ett nej är ett nej är ett nej är ett nej.

Gud vad jag stör mig på människor som inte kan ta ett nej utan tjatar och tjatar tills dom vad dom hoppas får sin vilja igenom. Har jag bestämt mig så har jag bestämt mig, punkt slut. Då är det bara dödfött att tjata. Det är egentligen ganska naivt att försöka övertala någon genom tjat om ni frågar mig. Som en liten unge som försöker tigga till sig en godispåse av mamma på en tisdag. Vad är det för mening? Acceptera ett nej och gå vidare. Detta fenomen märks otroligt väl i krogköer, där någon alltför tillförfriskad kille är på väg in och blir stoppad av vakten med motivationen "Du är för full. Åk hem och sov ruset av dig." "Men snälla, mina polare är redan där inne och jag lovade att möta dom." "Nej, du är för full säger jag." "Men kom igen då. Snälla, du kan väl släppa in mig. Jag är inte alls full." och så fortsätter det tills vakten blir less och kastar ut killen ur kön varpå densamme härsknar till och försöker ta sig in med våld. Vilket antingen slutar i fyllecell eller på sjukhus, p.g.a tjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0