Det var bättre förr!

När man i tristessens djupaste koma sitter och bläddrar igenom alla TV-kanaler man har att tillgå så kan man med stor sannolikhet snubbla över barnkanalerna och dom program som sänds där. Jag personligen har gjort det mer än en gång, och varenda gång har jag kunnat konstatera att "Det var fan bättre förr!". Barnprogrammen idag håller ingen som helst klass och det förvånar mig oerhört att dom har tittarsiffror överhuvudtaget. Visserligen ska det väl erkännas att det här är min åsikt och ska ju därför inte generaliseras, men i vilket fall som helst så vågar jag mig ändå på att säga det. När jag växte upp var det Disneydags med Lasse Åberg, programmet finns kvar men Lasse är borta. Man tittade på Tintin och Kapten Haddock, det var Björnes magasin och Bamse. Vad har dom idag? Teletubbies, SvampBob Fyrkant och Byggare Bob. Vad är det för skit?! Det är säkert möjligt att det tilltalar en del barn men mina syskonbarn är inte bland dom och det är jag faktiskt glad för. Jag hade inte velat höra "Pappa, pappa! Visst vet du att Tinky-Winky är gay?" från mina barn (om jag hade haft några). Jag vet att det är bra för barnen att lära sig att acceptera alla människor som dom är så tidigt som möjligt och jag är själv väldigt liberal av mig men kom igen för fan, lite stil och finess tack.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ursäkta!

"Teletubbies, SvampBob Fyrkant och Byggare Bob. Vad är det för skit?!"

WTF Magnus?! :P SvampBob är bäst ju!

2009-05-15 @ 16:40:05
Postat av: Valle

Håller med Magnus där, barnprogramen var bättre förr.

Jag har inte sett en enda tecknad serie med någorlunda vettig story idag, och jag har tittat på en del med min brorsdotter. Nej tacka fan för barnprogramen förr! Dom var mer innehållsrika då, och hade bra mycket mera intressanta figurer. Våga vägra Teletubbies och SvampBob!

2009-05-27 @ 16:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0